Jag ser, jag hör, jag vet.

Jag får höra så mycket från andra om vad som händer och sker, om vad människor gör och inte gör, vad vissa undrar och vad dom vet. Vissa saker handlar om mig, vissa om människor jag känner och ibland om dom jag inte känner. När jag hör saker om mig själv så finner jag det ganska fascinerande, inte visste jag att jag var så pass intressant att man känner ett behov av att prata om mitt liv när jag inte är med. Antingen måste jag ha ett väldigt händelsefullt liv, eller så har andra väldigt händelselösa liv. Med tanke på att jag vet hur mitt liv ser ut så tycker jag synd om dom som pratar, ni måste bara skaffa er en bättre hobby! Hallå, mitt liv är rätt tråkigt och ordinärt, hm, måste ju säga en hel del om era liv ?!

Och om det händer något rafflande, omvälvande eller spännande i mitt liv så var det i mitt liv det hände. Det gör mig ingenting att människor pratar om det, men sprid inte ut rykten och egna snedvridna tolkningar. Fråga mig hellre då hur det egentligen är, och sprid ut sanningen. Men det klart, sanningen är ju sällan lika intressant att lyssna på som lögnen!

 

Bara för att jag inte säger något så betyder det inte att jag ingenting vet. Jag känner inget behov av att berätta vissa saker, det tjänar ingenting till.  Jag lever mitt eget liv, jag lever inte mitt liv genom andras liv. Kanske fler borde ta efter!

 

 

 

Kommentera

