Hästhäng Vs Soffhäng

När jag var liten så var jag alltid i grannbyn hos en tjej som hade hästar. Hon var några år äldre än mig, och jag tyckte hon var ofantligt häftig. Hon hade en liten shettlandsponny som jag brukade rida på, en svart liten söt sak. Jag brukade cykla dit när jag inte hade någon skjuts, och de bästa dagarna var när jag fick hänga med henne på hennes rum, då var jag så stolt. Men jag växte, det gjorde inte hästen, allt har ett slut. Efter det har jag inte suttit på en hästrygg många gånger, och sist jag gjorde det åkte jag av med en jävla fart, rakt ner i backen. Nu är det så att en kompis till mig har skaffat en häst hon ska ha på lösdrift hos någon på Rödön. Eftersom det är så många år sedan jag satt på en hästrygg så sa jag att jag vill följa med henne någon gång, en kul grej. Idag så säger hon att den här personen som hon ska ha hästen hos hade frågat om hon känner någon som vill rida en av hans hästar, då han inte hinner med det =) Så, är det försent att bli hästtjej vid 31 års ålder? Nä, jag ska helt klart följa med henne ut och kasta upp mig på en hästrygg och se om de gamla takterna sitter i, eller om jag kastas av lika snabbt igen. Låter iaf mer stimulerande än det soffhäng som sker här!

Kommentera

