Om du är skev, var stolt!

Hur underbart är det inte när man träffar vänner som man inte umgåtts med på 13 år och allt är precis som det var då?!  Det är underbart, det är lite av fantastiskt faktiskt! Idag träffade jagoch kusin en sådan vän och vi skrattade lika mycket (om inte mer) som vi gjorde då. Vi har pratat högt om sex på hamburgeristället och i kön på COOP, vi har skrattat högt och säkert orsakat obekvämt höga ljud för tanten bredvid oss som bar hörapparat.

Jag måst ju säga att jag gillar när människor inte växer upp och blir tråkiga bara för att de råkar hamna över 30-års sträcket. Varför ska man behöva bli allvarlig och pryd när man kan vara rolig och skev? Säkert många som tittar snett och har sina åsikter, men vet ni, inte mitt fel att ni kommer sitta på hemmet i en knarrande gammal rullstol och fundera på vart livet tog vägen. Och det kommer absolut inte vara mitt fel att ni inte har några pinsamma och galna minnen att berätta för era barnbarn. Däremot kommer det ibland vara min förtjänst att ni har något att diskutera med era pryda vänner över era tråkiga, inplanerade finmiddagar där ni dricker vin med lillfingret spretandes ut i luften. Och det är jag fan stolt över! =)

Kommentera

