Min åsikt gällande snö

När jag vaknade idag och tittade ut genom fönstret såg jag ett vitt täcke som låg över marken. Bilarna var täckta med snö, och det såg ut som bommul i träden. Det var sååå mysigt! Jag kunde inte vänta på att få dra på mig halsduken och mysvantarna och få få ut. Nu, några timmar senare så önskar jag att det vita, kalla, blöta och hemska som ligger på marken bara kunde försvinna.

Jag vill inte, nej, inte än!!

Vad fick mig att ändra min åsikt?  Jo åsikten ändrades när jag insåg att jag måste sopa av all äcklig snö som ligger på bilen eftersom det tydligen är så att ingen annan gör det åt en. Tänk vad trevligt det vore att komma ut efter jobbet, trött och sliten, och se att någon borstat av bilen, gärna kört den varm oxå. Kan man inte ordna så dom som är arbetslösa kan göra sådana saker åt oss som arbetar, det skulle ju vara en så kallad win win situation. Dom får något att göra, något som gör att dom känner sig betydelsefulla och jag slipper bli förkyld och grinig. Eller?

Nähä, det tyckte inte ni som var arbetslösa. Nä för idag så är det ett heltidsarbete att söka arbete. So I´ve been told!

En annan sak som gjorde att jag ändrade min åsikt är det där blöta och fula slasket som ligger på marken. Jag kan ju inte ens gå tre meter utan att jag blir blöt om fötterna!

-Ja men då har du fel skor lilla gumman. Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder!

Äh tyst, både du och jag vet att det är skitsnack. Dåligt väder finns och det är när det är blött eller blåsigt, skitväder är när båda dessa infaller sammtidigt!

Nu tänker jag tända alla värmeljus jag har, gosa upp mig i soffan med en bra bok och en kopp te för det är sånt man gör när det är snö och slask ute. Det är en oskriven regel, det bara är så! Och lite senare tänker jag se ut genom fönstret och tänka -Gud vilken tur jag har som får vara inne! Och sen tänker jag fylla på min kopp med te, moijsa ner mig i soffan igen och knäppa på tv´n. Underbart!

 

 

 

 

Taggad , , , , ,

Kommentera

