Frågestund

Hur gammal är du? 31 år

Hur gammal känner du dig? Ibland känner jag mig som 25, vissa dagar som 45.

Är du rädd för blod? Lustigt, innan jag blev undersköterska hade jag inga problem alls med att bli stucken i armen, idag är det något bland det läskigaste jag vet. Haha, vad säger det om mina färdigheter att sticka andra? Fast jag gillar inte det heller! Jag tycker att blod är läskigt i stora mängder och när det är livsotande. Annars har jag inget problem med blod. Visar du mig ett köttigt sår så kommer jag vilja pilla och titta lite extra, fast jag tycker det är äckligt.

Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Lugn och harmonisk, varm och lagomt mörk med tända ljus.

Vilken är din favorithögtid? Det är helt klart julen, förväntansfulla barn och mysbelysning överallt. Glögg och pepparkakor., mmmm!

Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Jag är rätt nöjd med vart jag är just nu. Måste jag välja skulle jag säga något varmt ställe med palmer och stränder.

Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Turkiet! Bröt armen där, f*n den sämsta och mest skräckinjagande sjukvården jag någonsin varit med om. Vart tom hotad att bli hämtad av militären bara för att jag inte kunde uppvisa mitt pass, som jag så klart hade inlåst på hotellet. Men det var ingen förklaring som de godtog. Nä fy, har nog aldrig varit så rädd i hela mitt liv!

Hur vill du tillbringa din pension? I frihet. Jag vill ha pengar nog att kunna leva ett bra liv. Jag vill kunna resa, köpa ett hus med en pool på något varmt ställe, och dit ska jag bjuda mina barn och barnbarn (som jag förhoppningsvis har).

Vilka fyra saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? Kaffe, mjölk, choklad och snus.

Hur går du helst klädd? hemma vill jag helst ha mjukisbyxor och linne. Går jag utanför dörren vill jag ha ett par jeans och en snygg tröja. Älskar halsdukar och tjocksockar ♥

Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Haha, jag var totalt ointresserad av allt. Var rätt duktig på att skolka!

Vilken är din favoritaffär? Den som har mest rea för stunden.

Vad har du för storlek i kläder? Mellan XS och S.

Vad köpte du senast? Puder

Hur många gånger har du flyttat? 9 gåner

Har du blivit sydd någon gång? Nä, inte syddmen tejpad, omlagd, sövd och gipsad.

Har du någon gång badat naken utomhus? Shit, här är en sak jag måste göra! Som barn har jag såklart gjort det, men inte i vuxen ålder. Lägger till det på min – Saker att göra innan jag dör lista!

Vad åt du till frukost? Drack måltidsersättning.

Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Då hade jag bott i Östersund ca ett år, nästan två. Jag var i mitt första riktigt förhållande. Arbetade som vårdbiträde på ett demensboende. Jag festade och levde livet! Vilka minnen ♥

Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Nä, det har jag inte, och det tänker jag inte lägga till på min lista, bra ändå. Parkeringsbot har jag fått.

Vilken var den sista konserten du var på? Lars Winnerbäck ♥

Har du någon gång uppträtt inför massa människor? Ja när vi gjorde en musikal i skolan. Kommer nog aldrig göra det igen.

Har du svenskt ursprung? Ja

Kommentera

