En morgon laddad med skräck

Dagen började med ett rejält uppvaknande. Jag ligger i sängen och myser, trycker på snooze gång på gång och bara njuter av värmen under täcket. Plötsligt hör jag toadörren stängas. WTF, jag e ju själv i lägenheten, eller var iaf när jag gick och lade mig igår kväll. Jag ligger kvar i sängen, skakar som ett asplöv och funderar på vad f*n jag ska göra. Ska jag ringa någon, messa någon, eller ska jag vara tuff och gå upp och kolla? Efter ett ihärdigt lyssnande och 1000 tankar senare så vågar jag mig upp. Smyger fram till sovrumsdörren, trycker sakta ner handtaget, har telefonen redo i handen med nummer framme så det bara är att trycka grön lur om jag skulle bli attackerad. Med ett hjärta som håller på att hoppa ur kroppen öppnar jag försiktigt dörren, spejar runt i lägenheten. Det är mörkt, jag ser att dörren till badrummet är öppen, precis som jag lämnade den igår kväll. Det enda som var nytt var tidningen som låg på golvet innanför dörren. Nu är frågan, hur i hela världen kunde jag få för mig att det var toadörren som stängdes när det var brevbäraren som kastade in tidningen genom brevinkastet??? Gissa om jag kände mig dum!!

Taggad , ,

Kommentera

