Har någon missat att det är Lucia idag?

Igår var det 2012/12/12 och idag är det Lucia. Så någon som känner någon som gifte sig igår, eller som känner någon Lucia? Jag gör varken eller, men en stjärngosse känner jag!  Idag blir det Lucia på jobbet, och igår fick jag reda på att min systerson ska vara med på det tåget, kul! Och dagen till ära tänker jag kompa ut tidigare och ha luciamys med mamsen på stan . Vi ska gå på Törners och fika, traditioner får inte brytas, förenat med fara!

 

sankta lucia

Kommentera

