Påsken 2013 = # Härligt

Ja, då var Påsken 2013 över, men har många härliga minnen. Jag började påsken med fjäll, utan fjäll är det ingen påsk i min värld. Jag åkte hem till föräldrarna i Häggsjövik. Påsken för mig är lite helig, det är i stort sett enda gången nästan hela släkten samlas och umgås. I år hade vi toppenväder så vi spenderade dagarna på sjön. Sol, pimpel, kolbullar och lite godricka= # Härligt. På Lördag kväll åkte jag direkt från Häggis till Åre för att se ingen mindre än Magnus Betnér, alias Humor Kungen i min värld. Jag skrattade så jag bokstavligen fick sitta med benen i kors för att inte kissa på mig själv!

På Söndagen blev det dop, och tårar. Jag kan inte vara med på någon form av tillställning där andra människor gråter, för då måste även jag gråta, den egenskapen har jag ärvt från min kära mor så -Tack mamma! Det spelar ingen roll om det är ledsna tårar eller lyckliga, jag måste sympatigråta, så är det bara.

Idag, sista dagen på påsken så slappade jag ordentligt, kaffe, sol och …..ja inte så mycket mer faktiskt. I kväll blir det tidig kväll för i morgon börjar allvaret igen #söndagsångest!

 

påsk

Kommentera

