Storm’s coming up on the horizon. Batten the hatches, keep yourself from harm. But if those northern winds are too strong, And all the world come crashing in. Here’s where we begin

Tisdag, ja, ni vet ju hur jag känner för tisdagar. Det finns en dag i veckan där man kan räkna med att ingenting kommer att gå som man vill, nämligen tisdagen.  Jag slår upp ögonen på morgonen och vet att dagen, med största sannolikhet kommer att vara en enda lång kamp för att få saker och ting att gå ihop. Och idag var sannerligen inget undantag! Men jag har kommit på ett knep för att ta mig igenom mina tisdagar på ett  relativt smärtfritt sätt. På morgonen så ägnar jag numera en liten stund åt att tänka ut dagens absolut värsta, tänkbara scenario, och då det är väldigt sällan som detta scenario  inträffar så brukar dagen trots allt sluta rätt bra.

Och så har jag lärt mig att alltid ta med mjölk till jobbet på tisdagar! Alla som känner mig vet att jag MÅSTE ha kaffe på morgonen, med mjölk, på mitt skrivbord, bredvid tangentbordet. Detta brukar aldrig vara några problem, förutom på tisdagar då mjölken alltid tenderar att vara slut på jobbet. Men nu har jag präntat in detta i min hjärna, så numera tar jag alltid med mig mjölk hemifrån på tisdagar. Och så var dagens första hinder undanröjt! Älskvärt ❤

Taggad

Kommentera

