And in the end on dreams we will depend ‘Cause that’s what love is made of

Jag vill ha en sommarstuga bredvid en liten sjö, det är min dröm. Det ska vara ett litet hus, små rum och lågt tak. Det ska finnas en braskamin och ha en rustik känsla, träväggar och halogenlampor. Det ska finnas en altan där jag kan sitta på kvällarna och titta ut över sjön. Det ska inte finnas några grannar nära inpå, det ska vara en omslutande tystnad. Stugan ska ha en lite gräsmatta, inte större än att det tar 30 minuter att klippa den. Det ska vara lummigt och grönt, med rabatter som blommar över av kryddor och ljuvligt doftande blommor. Nere vid sjön ska det ligga en lite eka som man kan ro ut med och fiska på fina sommarkvällar. Stugan ska jag inreda vitt och lantligt, det ska kännas lätt och kärleksfullt, en stuga att må gott i, att mysa och njuta av att bara finnas till. Den får inte ligga allt för långt bort, jag ska enkelt kunna åka dit när helst jag vill. På gräsmattan ska det finnas en hängmatta som jag kan ligga och läsa böcker i, den ska sitta mellan två stora ekar. Det är min dröm, en plats på jorden som är till för att skapa nya drömmar och där jag kan hämta ny, ren energi. En plats som andas kärlek, harmoni och lugn.

 

frid

Taggad , , , , , ,

Kommentera

