In search of brighter days, I ride through the maze of the madness

Tända ljus, höstmörker, skönt soffhäng och Joshua Radin´s röst som fyller rummet, det är en bra avslutning på en söndag. Tankar som får flöda obegränsat, och drömmar som får leka fritt. Livet, jag är mitt i det, och det är lite av vackert faktiskt. Jag har mött många motgångar, jag har kämpat mig igenom många strider, jag har vunnit några, jag har förlorat några. Jag har skrattat, jag har mött underbara människor, några finns kvar, några försvann. Jag har så många minnen med mig, så mycket historia i min ryggsäck. Jag tänker inte ångra någonting som jag har gjort i mitt liv, jag tänker inte ifrågasätta varför jag står där jag står idag, jag tänker inte undra om jag skulle ha gjort något annorlunda. Livet är så som livet är, och det finns en mening med att saker sker, att människor kommer, och att människor går. Jag är lycklig, kanske lite trött, men för första gången på länge så vet jag exakt vad det är jag vill ha ut av livet. Och jag tänker inte att sluta drömma min dröm, även om den är lite naiv och kanske lite omöjlig. Drömmar ska inte vara realistiska, de ska inte vara enkla att uppnå. De ska bara göra att man känner lycka när man drömmer dem, och om jag kan få halva min dröm att bli verklighet så har jag kommit längre än vad jag tidigare trodde var möjligt. Det viktiga är att inte sluta tro, att  våga drömma det omöjliga!

 

dream

Kommentera

