After all you put me through You’d think I’d despise you But in the end I wanna thank you ‘Cause you made that much stronger

Alltså vilken måndag….

När jag vaknar känner jag mig hyfsat pepp, måndag, jag e relativt utvilad och känner mig rätt happy. Gör mig klar, kollar mig i spegeln och tycker att spegelbilden är helt ok. Så hör jag ljudet, ljudet av regn, ljudet av regn som formligen vräker ner. Någonstans där vänder min dag, och tyvärr inte till det bättre. Jag inser då att jag kommer vara tvungen att gå till jobbet eftersom jag lånat ut min bil till min kompis, ville vara en snäll vän, det kändes bra igår, inte så bra i morse. Lovade mig själv att nästa gång jag får för mig att agera snäll vän ska jag kolla väderrapporten innan.  Det var en något bitter Monika som febrilt började leta ett paraply….kl 06:20… Men jag tänkte bara.. fuck heller att detta ska få förstöra min dag! Så, på med myströja och varm scarf, hörlurarna i öronen och skön musik på iPhonen, försöker intala mig själv att det här kommer att bli en supermysig promenad.

Ca 15 minuter senare kommer jag, om än något blöt, till jobbet. Där ville jag bara vända i dörren och gå hem….Resterande del av dagen har levererat käftsmäll efter käftsmäll, och avslutades med en klockren Upper Cut. Men jag kan ju vara rätt tjurig när jag vill så…..jag ler f’*n fortfarande, om än lite stelt och aningens falskt, men jag ler!

 

fuck you

 

i win

Kommentera

