This day has a long time coming I say it’s nothing new Tell me what to do…

Då var vi där igen, den stunden på veckan som levererar ångest utan att man egentligen behöver engagera sig, söndag kväll, You´re Back Again! Så, hur gör vi då med denna kväll för att få den att passera så smärtfritt som möjligt? Finns en hel del saker jag kan räkna upp som gör att man kan fortsätta tränga bort det faktum att det är måndag och allvar i morgon.Jag skulle vilja börja med vänner…chill med dom som får dig att le är oslagbart, den intar plats ett på listan.

Plats två: bilåkning på stan, ur högtalarna ska det strömma sådan typ av musik som du bara MÅSTE dansa till när du hör den (ett tips är dock att försöka å inte göra det i bilen, åtminstone inte om det är du som kör, tyvärr förenat med livsfara)

Plats tre: soffchill med filt, kuddar, tända ljus, snarra och en bunt av de senast utkomna filmerna. Minst en komedi som du vet kommer erbjuda hejdlöst mycket skratt, och en actionrulle. Om du har trevligt sällskap att krypa upp mot  byts en av dem ut mot något mer creepy, Du vet, en sån film som gör dig så nervös/obehaglig till mods att du sitter med händerna framför ansiktet och tittar mellan fingrarna,

Plats fyra: bio med mycket popcorn, dricka och hoodtröja. Det tråkiga här är att man här helst vill gå på den tidiga annars är risken för en slående trötthet kommande morgon stor.

Jag kan fortsätta leverera förslag, har många, men nu tog min lust slut. Själv kör jag på vinnaren av plats tre, och den roliga filmen är redan avverkad. Och eftersom jag inte har något sällskap i min soffa så blir det action nu.

 

Kommentera

